Blog

Blog Plutvy.sk

Porovnanie rukávnikov

Detské plavecké rukávniky, patria medzi najpoužívanejšie plavecké pomôcky pre mladšie aj staršie deti. Bezpečným spôsobom pomáhajú pri zoznamovaní sa s vodou a pri zlepšovaní plaveckej zdatnosti dieťaťa

Ako vybrať celotvárovú masku?

Používanie celotvárovej masky sa stalo veľmi obľúbenou alternatívou ku klasickým šnorchlovacím okuliarom a dýchacím trubiciam. Poskytuje väčšie pohodlie, umožňuje dýchať ústami aj nosom a zabezpečuje krásny panoramatický výhľad.

Ako vybrať neoprén pre dieťa ?

Deti vodu milujú a plavecké kurzy navštevujú rady. Často sa však stretávame s tým, že bezénová voda je pre dieťa studená. Aby bolo plávanie pre deti príjemné a zábavne aj v chladnejšej vode, poradíme vám, aký neoprén pre malého plavca vybrať.

Najlepšie pomôcky pre detský plavecký kurz

Plavecký kurz predstavuje pre deti prvé vážne zoznámenie sa s vodou. Aby výučba prebiehala podľa vašich predstáv, pripravili sme prehľad pomôcok, ktoré vám spoločné chvíle vo vode spríjemnia.

Neplávajte len tak!


Cítiť sa slobodne, s ľahkosťou prekonať odpor dvanásťkrát väčší ako je odpor vzduchu. Robiť saltá vpred, aj vzad, nebáť sa pádu. Uvoľniť telo, dopriať duši endorfíny. Spáliť 26,795 KJ za jeden deň. Neviete, o čom bude reč? Predsa o najzdravšom pohybe, pri ktorom naštartujete všetky životné funkcie. Tento všestranný účinok na váš organizmus má plávanie.

Plávanie odborníci považujú za najzdravší pohyb. Dá zabrať srdcovo – cievnemu systému, precvičí dýchanie a pohybový aparát, prebudí metabolizmus. Vplýva na nervový systém a aj na žľazy s vnútornou sekréciou. To všetko jedným záberom rúk a nôh. Ani samotná chôdza nie je pre človeka tak prospešná, ako pohyb vo vode. Dá sa ním kompenzovať pracovné zaťaženie, regulovať krvný tlak, alebo aj zabrániť vzniku plochých nôh. Je tiež ideálnou aktivitou pre deti. Vo vode vydržia dlho, a preto formuje ich správne držanie tela. V neposlednom rade ich aj dostatočne unaví. Seniorom pomáha pri regenerácii organizmu, športovcom ako vhodná rekonvalescencia po zranení. Zdá sa, že nemá nijaké negatíva. Ak plávate správne!

Plávanie, to je fyzika
Za všetko pozitívne, čo plávanie prináša, môže vodné prostredie. Ste vystavení napospas fyzikálnym vlastnostiam tohoto živlu. Hydrostatický tlak pôsobí až na okostnicu, teda prejde všetkými lymfatickými a krvnými cievami. Predstavte si elastickú bandáž, ktorá pevne zatlačí, no predsa jemne obopne vaše končatiny. Presne takto tlak účinkuje, čo je veľmi prospešné pre väzivá a puzdrá kĺbov. Kĺby sú vo vode stabilnejšie. Okrem toho, tlak príjemne nadľahčuje. Ak je vaša hmotnosť približne 70 kg a ponoríte sa do vody po krk, vážite len 8 kg. Tak náročný pohyb, ako je plávanie, by ste na súši len ťažko vykonali, asi by to bolo aj bolestivé.
Voda, vzhľadom na svoju hustotu, kladie pohybujúcemu sa telu väčší odpor ako vzduch. Ak zrýchlite, odpor stúpa. Čím viac pridávate na tempe, tým viac posilňujete jednotlivé svalové skupiny. Rýchlosťou teda viete regulovať fyzickú záťaž. Stáť na jednom mieste dlho asi aj tak nevydržíte. Vo vode totiž strácate teplo oveľa rýchlejšie. Môže za to jej 340 krát vyššia tepelená teplota. Krv preto nie je v tele rovnomerne rozdelená, činnosť srdca je zrýchlená. Nádychmi a výdychmi dostávate do tela kyslík potrebný na vykonanie pohybu. Trénujete i kapacitu pľúc.

Vo vode to roztočíte
Plávanie teda všestranne vplýva na váš organizmus a:
- podporuje správne držanie tela
- formuje problémové partie
- odbúrava tuky
- zlepšuje fyzickú kondíciu
- skvalitní psychickú odolnosť, eliminuje stres
- buduje imunitu, zvyšuje obranyschopnosť organizmu
- zapája do práce svaly, ktoré nie sú bežne používané


Na druhej strane, je vo vode väčšie riziko nesprávne vykonaného pohybu. Ako nám povedala fyzioterapeutka Bc. Viktória Fojtlínová z piešťanských kúpeľov, plávanie sa minie účinkom, ak nepoznáte jeho techniku: “Väčšina ľudí skutočne pláva zle. Využijú len zlomok toho, čo im môže táto činnosť priniesť. Technika plávania spočíva nielen v správnom prevedení pohybu, ale aj v správnom dýchaní a schopnosti vznášať sa i splývať vo vode. Maximálne dôležitou je tiež orientácia a vnímanie vo vodnom prostredí.”

 

Hlavná zásada nepustí
Existuje viacero plaveckých štýlov, no pri všetkých platí jedna spoločná zásada. Nebáť sa ponoriť hlavu pod vodu. Ak ju držíte neustále nad hladinou, škodíte tým krčnej chrbtici a zbytočne namáhate ramená. Naviac, nedýchate pravidelne a nevyužijete tak celú kapacitu pľúc. Prichádzate aj o pravý relax, ktorý poskytne svet pod vodou. “Pri plávaní s hlavou nad vodou sa telo približuje k svojej vertikálnej polohe podobnej chôdzi. Vôbec to neprospieva pohybovému aparátu, stavce krčnej chrbtice sú v nesprávnej polohe. Nohy siahajú ku dnu a z tejto pozície musíte čeliť väčšiemu odporu vody, “ vysvetľuje fyzioterapeutka Fojtlínová. Naučte sa splývať s vodou celým telom. Ak máte strach hlavu ponoriť, prekonať vám ho pomôže jednoduché cvičenie: napustite si umývadlo vlažnou vodou a s výdychom doň pomaly vnorte hlavu. Opakujte niekoľkokrát. Uvidíte, že rozvírená voda nemá tendenciu natiecť vám do úst. Nápomocnými vám budú aj plavenské okuliare (prelink na stránku https://www.plutvy.sk/plavecke-okuliare/) a neoprénová plavecká čiapka (prelink
https://www.plutvy.sk/plavecke-ciapky/hiko-neo-1-5-mm/).

Na plaváreň si nezabudnite vziať
Plavecké okuliare
Plaveckú čiapku
Rýchloschnúci uterák
Ale aj:
Plaveckú dosku
Plávajúci opasok, ak chcete trénovať
(prelinky na produkty)

#zdravie #plavanie #rehabilitacia #znak #bolesti_chrbta

Hľadáme šikovnú kolegyňu

Hľadáme šikovnú, usmiatu asistentku, ktorá zvládne komunikáciu so zákazníkmidodávateľmi, niekedy aj úradmi. Slušne, kamarátsky s úsmevom na perách, či klávesnici pomôže zákazníkoviprichystá objednávkudoobjedná sklad a zvládne väčšinou jednoduché administratívne záležitosti.

Základná výbava otužilca

 Je všeobece známe, že na otužovanie vám stačí minimálna výbava, ktorá pomôže predĺžiť a spríjemniť pobyt vo vode. Do vašej základnej výbavy by mali patriť neoprénové topánky alebo ponožky, rukavice a čiapka. V tomto blogu vám predstavíme najobľúbenejšie produkty z našej ponuky.

Zahmlievanie masiek a okuliarov

 

Zahmlievanie okuliarov pri plávaní, ale aj masky pri potápaní alebo šnorchlovaní môže byť nepríjemne, dokonca aj nebezpečné. Hmla nielenže prekáža vo výhľade, môže vás zneistiť či dezorientovať. 

Prečo sa okuliare a maska zahmlievajú ?

  1. Odparuje sa vlhkosť z vášho dychu a tváre.
  2. Na šošovkách sa vyzráža rozdiel teploty tela a teploty vody. Podobne ako keď v zime prídete do vyhriatej miestnosti.

 

Zahmlievanie okuliarov ako funguje a riešenieVlhkosť sa postupne zráža do mikroskopických kvapiek, ktorých molekuly sa viažu na seba a vytvoria nepriepustnú hmlu. Sami o sebe by tak pekne pokope nedržali, ideálnym miestom pre ich zachytenie sú drobné nečistoty, odtlačky a škrabance na vnútornej strane masky.

Stane sa vám to u každej masky, skôr alebo neskôr, sa začne zahmlievať. Nemalo by vás to odradiť. Ak budete venovať chvíľu času príprave, tak váš najbližší tréning alebo ponor bude oveľa jasnejší a bezpečnejší.

Ako vyriešiť zahmlievanie okuliarov ? 

Prípravok proti zahmlievaniu, tzv. Antifog vyčistí šošovky a na vnútornej strane vytvorí jemný povlak, ktorý sťaží molekulám vody vytvárať väzby. Kvapôčky vody strácajú priľnavosť a plynule stekajú. Prípravok len nastriekate a necháte 2-3 minúty zaschúť. 

Ako sa zahmlievaju okuliare a čo robiťPoznáme rôzne triky, ktoré sú viac či menej účinné. Zväčša pôsobia len krátko a nemusia každému vyhovovať. Patrí sem čistenie šošoviek slinami, detským šampónom, glycerínovým mydlom, zubnou pastou, rozkrojeným jablkom, zemiakom a opaľovanie plameňom sviečky. Kým detský šampón, jablko a sliny vašej maske ani okuliarom neublížia, najmä u zubnej pasty a ohňa si dávajte veľký pozor, aby ste nezničili  šošovky a silikón.

Čo funguje lepšie sprej alebo gél ?

Sprej sa jednoduchšie nanáša priamo z rozprašovača, a keďže má redšiu konzistenciu, použijete jeho väčšie množstvo.

Gél je hustejší, vyšší koncentrát, je potrebné ho prstami dôkladne rozotrieť po povrchu šošoviekAk používate sprej alebo gél, ktoré obsahujú alkohol, nezabudnite masku, alebo okuliare nechať trochu odvetrať, prípadne aj jemne opláchnuť.

 

Ako predísť zahmlievaniu potápačských okuliarov ?

Pred každým použitím odporúčame zorníky vyčistiť, opláchnuť v čistej vode a nastriekať sprejom proti zahmlievaniu - Antifogom.  Aplikácia je veľmi jednoduchá. Sérum nastriekate na vnútornú stranu masky, prstami rozotriete, necháte chvíľu pôsobiť a potom masku vypláchnete vodou. Takto pripravené okuliare alebo masku môžete ihneď používať.

Ak vám môžeme so zahmlievaním poradiť, neváhajte sa nás pýtať alebo nás navštívte v predajni Plutvy.sk. Sme tu pre vás.

Dobrú vodu a čistý výhľad vám prajú Plutvy.sk


Môže vás zaujímať:

 

Aké výhody má plávanie s plutvami?

Plutvy vyberáme, testujeme a tie, ktorým veríme, aj predávame. Preto sa nás často pýtate, aké výhody má plávanie s plutvami? Či by sme ich odporučili pridať do plaveckého tréningu? 

Stránka 1 z 3 - 26 položiek celkom